27 مهر 1403

مرکز تخصصی مهدویت

مراسم افتتاحیه دروس مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد

به گزارش واحد خبر مرکز تخصصی مهدویت، مراسم افتتاحیه دروس مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت مهدی (عج) در سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در روز شنبه چهاردهم مهر ماه با حضور مسئولین و دانش پژوهان برگزار شد.

حجت السلام والمسلمین کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت ، ضمن عرض خیر مقدم خدمت به تولیت مسجد مقدس جمکران و دانش پژوهان ، گزارش اجمالی از خدمات آموزشی و پژوهشی و تبلیغی مرکز تخصصی مهدویت را ارائه کردند.

حجت السلام والمسلمین کلباسی به این نکته اشاره کردند که امیدواریم بتوانیم در جهت نشر معارف و همکاری در جنبه های مختلف با مسجد جمکران همکاری متناسب و به نحو شایسته و مؤثر داشته باشیم.
وی ادامه داد: مشارکت و همکاری هایی را مرکز تخصصی مهدویت با مسجد مقدس جمکران داشته است که از جمله آنها می توان به بکارگیر افتخاری فارغ التحصیلان در بحث حلقات معرفت جهت پاسخگویی به سوالات مهدوی و نیز دوره های معرفتی مختلف اشاره کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران، از آثار و برکات علمی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی یاد و از زحمات وی تقدیر و قدردانی کردند.

وی گفت: جلسه افتتاحیه و افتتاح جلسه درس برای رسیدن به زندگی مهدوی و فراهم کردن مقدمات ظهور می باشد، لذا به بلوغ رسیدن همه جانبه برای رسیدن به دوران ظهور اولا وظیفه شخصی ما و ثانیا ایجاد این بلوغ در جامعه بعنوان مبلغان و یاوران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف وظیفه ماست.

حجت الاسلام و المسلیمن اُجاق نژاد از زحمات علمی پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت در تهیه و تدوین سند توسعه فرهنگی مهدویت و انتظار قدردانی کردند.

در پایان جلسه برنامه ضمن جلیل از برگزیدگان آموزشی سال تحصیلی گذشته ، رونمایی از تازه های نشر مرکز تخصصی مهدویت و تجلیل و تکریم از سعید چشم براه و عبدالرحمن زیتونی، فارغ التحصیلان دوره بیستم مرکز تخصصی مهدویت با حضور حجت الاسلام و المسلمین آجاق نژاد صورت پذیرفت.